Empty
Click + to add content

Veelgestelde vragen

Medicatie en herhaalrecepten aanvragen

Een herhaalrecept vraag je bij DocLine eenvoudig online aan via de Gezond app.
Nee, je kunt via DocLine niet telefonisch een herhaalrecept aanvragen. Dit kan alleen via de Gezond app.
Staan de medicijnen die je wilt aanvragen niet in het medicijnoverzicht in de Gezond app? Dat kan een paar redenen hebben:
  • Sommige medicijnen kunnen niet via de app worden aangevraagd;
  • Als je net patiënt bent geworden bij DocLine, kun je nog niet direct herhaalmedicijnen aanvragen. Dit komt omdat we jouw medisch dossier nog niet hebben gekregen van je vorige huisarts. Dat kan ongeveer 5 werkdagen duren.
  • Wil je weten of je dossier al verstuurd is? Neem dan contact op met je vorige huisartsenpraktijk.
Als je hier verder nog vragen over hebt, kun je ons via de app bereiken.
Je kunt je medicijnen ophalen bij de apotheek waar je staat ingeschreven. Weet je niet zeker welke apotheek dat is? Neem dan contact met ons op via de Gezond app.
Voor een actueel overzicht van alle medicijnen die je gebruikt, kunt je contact opnemen met de apotheek waar je ingeschreven staat of je medicijnoverzicht bekijken in de Gezond app.
Hoe laat je je medicijnen kan afhalen, is afhankelijk van de apotheek waar jij ingeschreven staat. Als je jouw medicijnen vóór 12.00 uur aanvraagt, kunt je jouw medicijnen meestal dezelfde werkdag na 16.00 uur ophalen bij een fysieke apotheek.Wanneer je staat ingeschreven bij de nationale apotheek geldt het volgende: Voor 17.00 uur besteld, de volgende werkdag gratis verzonden. Spoedmedicijnen levert de nationale apotheek binnen vier uur.