Empty
Click + to add content

Veelgestelde vragen

Medicatie en herhaalrecepten aanvragen

Een herhaalrecept vraag je bij DocLine eenvoudig online aan via ons patiëntenportaal Gezond.nl. Ga naar Gezond.nl, log in met je DigiD, ga naar het overzicht van beschikbare herhaalrecepten en vraag de medicatie naar keuze aan. Kom je er niet uit? Chat dan met één van onze zorgverleners op de website.

Nee, je kunt via DocLine niet telefonisch een herhaalrecept aanvragen. Dit kan alleen door in te loggen op Gezond.nl en je herhaalrecept online aan te vragen.

Staat de medicatie die je wilt aanvragen niet in het medicatieoverzicht op gezond.nl? Dat kan een paar redenen hebben:

  • Sommige medicatie kan niet online worden aangevraagd;
  • Als je net patiënt bent geworden bij DocLine, kun je nog niet direct herhaalmedicatie aanvragen. Dit komt omdat we jouw medisch dossier nog niet hebben gekregen van je vorige huisarts. Dat kan ongeveer 5 werkdagen duren. Wil je weten of je dossier al verstuurd is? Leg dan contact met je vorige huisartsenpraktijk.
Als je hierover verder nog vragen hebt, kun je ons bereiken via de chat.

Als je jouw medicatie vóór 12.00 uur aanvraagt, kunt je jouw medicatie dezelfde werkdag na 16.00 uur ophalen.

Je kunt je medicatie ophalen bij de apotheek waar je staat ingeschreven. Weet je niet zeker welke apotheek dat is? Neem dan contact met ons op via de chat.

Voor een actueel overzicht van alle medicatie die je gebruikt, kunt je contact opnemen met de apotheek waar je ingeschreven staat of je medicatieoverzicht bekijken op Gezond.nl.