Veelgestelde vragen

E-consult

Het e-consult is bedoeld voor eenvoudige zorgvragen aan de huisarts die niet acuut zijn. Voor spoedeisende vragen (zoals acute pijn, ernstige benauwdheid, pijn op de borst) neem direct telefonisch contact op met de praktijk via de spoedlijn. Voor overige vragen, die niet medisch-inhoudelijk zijn, kun je mailen met de praktijk via utrecht@docline.nl.

Het e-consult wordt beantwoord door een huisarts van DocLine. Voor eenvoudige medische vragen gericht aan de doktersassistent, kan je te chatten met een zorgverlener. Voor overige vragen zoals het doorgeven van een wijziging of wanneer het je door een technisch probleem niet lukt te chatten, mail dan naar utrecht@docline.nl.

Als je met DigiD inlogt op Gezond.nl gezond.nlkun je via een e-consult veilig een zorgvraag stellen aan een huisarts. Klik op “Stel een vraag”, selecteer de juiste zorgverlener en omschrijf je vraag. Je kunt ook een afbeelding toevoegen aan je vraag. Klik op “versturen” wanneer alle velden zijn ingevuld.

In het overzicht van e-consulten op Gezond.nl zie je alle e-consulten die je hebt verstuurd. Elk e-consult heeft een label met de status van het e-consult. Aan dit label kun je zien of het e-consult al is beantwoord of nog wacht op reactie. Klik op “Bekijken” om de reactie van de huisarts te lezen.

Wanneer de zorgverlener je vraag heeft beantwoord dan wordt het e-consult automatisch gesloten. Je kan dan geen vraag meer stellen in dit e-consult. Wil je nog een vraag stellen? Dan kun je het beste een nieuw e-consult starten.

Wanneer je een e-consult opent, zie je onderaan “voeg een afbeelding of document toe”. Hier kun je een bestand van je computer, tablet of telefoon selecteren. Klik vervolgens op “openen”, dan wordt het bestand aan het e-consult toegevoegd.

Je kan als bijlage de volgende type bestanden toevoegen: jpeg, jpg, png, tiff, pdf, txt, doc of docx.