Empty
Click + to add content

Veelgestelde vragen

Chat via docline

Via onze chat kun je dagelijks tussen 07.00 en 21.00 uur (ook in het weekend) chatten met een van onze zorgverleners. Het enige wat je hoeft te doen is je in te schrijven bij DocLine en in te loggen met je DigiD.

Je kan chatten over algemene vragen, praktische tips of persoonlijke lichte medische klachten. Omdat we voor persoonlijke medische klachten jouw medische dossier moeten kunnen bekijken, kan je alleen over je medische klachten chatten als je patiënt bent bij DocLine. Ben je dat nog niet? Schrijf je dan in.

Één van onze zorgverleners beantwoordt jouw chatvraag. Als het nodig is, wordt je vraag doorgezet naar een huisarts.

De chat is beveiligd, er kan dus niemand in meekijken. We vragen je om in te loggen met DigiD, zodat wij zeker weten dat wij de goede persoon voor ons hebben (bij praktische vragen is inloggen niet nodig). Je geeft hiermee eenmalig toestemming aan de doktersassistent of huisarts van het chatteam om je medisch dossier in te zien en bij te werken. Zo kan de zorgverlener je een persoonlijk medisch advies geven.

Je kunt als ouder de chat ook gebruiken met een vraag over je kind, wanneer je kind jonger is dan 16 jaar. Log hiervoor in met het DigiD van je kind. Je kunt al vanaf je geboorte een DigiD aanvragen.

Is je kind jonger dan 12 jaar? Dan kun je via de chat een vraag stellen en beslissen over een behandeling.

Is je kind tussen de 12 en 16 jaar? Ook dan kun je een vraag stellen via de chat. Beslissen over een behandeling is niet mogelijk met de chat, omdat zowel toestemming nodig is van de ouder(s) als van het kind. Plan hiervoor een telefonische, e-mail- of videoafspraak in.

Is je kind 16 jaar of ouder? In dat geval is het niet meer mogelijk om vragen te stellen voor je kind via de chat of te beslissen over zijn/haar behandeling. Vanaf 16 jaar beslist je kind zelf over zijn/haar behandeling.

Je kunt ook met ons chatten wanneer je jonger bent dan 16.

Ben je jonger dan 12? Dan kun je zelf inloggen met je eigen DigiD en je vraag stellen. Beslissen over een behandeling is niet mogelijk via de chat, je ouder(s) kunnen hiervoor een afspraak plannen op de praktijk.

Ben je tussen de 12 en 16 jaar? Dan kun je zelf inloggen met je eigen DigiD en je vraag stellen. Beslissen over een behandeling is niet mogelijk via de chat, omdat zowel toestemming nodig is van je ouder(s) als van het jouzelf. Plan hiervoor een telefonische, e-mail of videoafspraak in.

Ben je 16 jaar of ouder? Dan kun je zelf inloggen met je eigen DigiD, een vraag stellen via de chat en beslissen over een behandeling.